Olika sätt att förlora vikt!


Både jag och min sambo har gjort lite hemma träning, och det fungerar lika bra som att styrke träna på gymmet! Man tror inte det är så effektivt som det faktiskt är. Vi själva har core boll och hantlar men det är inte alltid de behövs. Här kommer lite övningar som man kan göra hemma UTAN nått redskap.


Tänk på att alltid värma upp innan! Små jogga lite lätt på stället, step up på en pall, upphopp, osv.


Magträning:

Vanliga sit ups:




Bryggan:
"Guppa" upp och ner med rumpan medans du spänner magen och rumpan.






Benlyft:
Dra benen upp till 90 grader sen ner till utgångsläget och repetera.



Cykeln:


Ligg rakt ner på med din rygg pressad mot golvet. Sätt dina ben i 45 graders position och händerna bakom huvudet. Gör sedan samma rörelse med benen som när du cyklar och rör din vänstra armbåge till ditt högra knä och sedan din högra armbåge till ditt vänstra knä som på bilden.



Plankan:


Enligt mig den jobbigaste övningen men den är riktigt effektiv. Tänk på att hålla rak rygg.






Lår och rumpönvingar:



Knäböj som aktiverar lårens baksida, vaderna, korsryggen och rumpan:

Rörelsen är så att man står i upprätt position och sätter sig ner på huk varpå man reser sig när man kommit ungefär 90 grader. Tänk på att alltid ha rak rygg och rätt teknik annars är det risk för allvarliga skador.

Tips är att följa bilderna:) 





Utfall:

Ta ett steg framåt med det ena benet och sänk kroppen genom att böja på knäna så främsta benet är i ungefär 90 grader. Ta sedan ett steg tillbaka till utgångspositionen och upprepa övningen med det andra benet. Övningen stimulerar lår och rumpa. 





Stretchen är jätte viktig! Glöm eller hoppa inte över den! 






Hoppas jag har gett lite tips nu iallafall :) Fungerar prefekt enligt mig ! :)




Bilderna är tagna från google :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0